1. Planlegg for lavere konvertering i adventstiden
- Adventsukene (uke 49–50) gir betydelig færre konverteringer, spesielt når det gjelder klikk på søknadsknapp.
2. Bygg oppmerksomhet i romjulen
- Romjulen (uke 51–52) og første uke i januar gir flere annonsevisninger og -klikk enn gjennomsnittet for året.
- Mange har tid til å reflektere over nye muligheter, selv om de ikke nødvendigvis søker der og da.
3. Maksimer konvertering i uke 1
- Første uke etter nyttår (uke 1) er den mest effektive perioden for konverteringer.
- Med mange inneklemte dager, er det ikke usannsynlig at mange tar seg en ekstra lang ferie og ikke er tilbake på jobb før 5. januar (uke 2). Vi anbefaler derfor i år å sette søknadsfristen til medio/ultimo uke 2 for stillinger som skal markedsføres rundt jul og nyttår.
4. Del opp kampanjen – ved lavt mediebudsjett
- Hvis annonsebudsjettet er begrenset, anbefaler vi å dele kampanjen opp i flere omganger for å få best mulig totaleffekt.
- Start kampanjen før advent, bygg oppmerksomhet i romjulen, og la hovedtrykket av budsjettet komme i uke 1/2.
Ønsker du flere konkrete tips eller hjelp til å sette opp en stillingsannonse og kampanje? Ta kontakt med oss i GreatPeople!







